Jom Terjah

Monday, April 21, 2014

Daun Pandan Jauhkan Lipas

Cuba gunakan daun pandan jauhkan lipas daripada mendekati barang-barang berharga dalam rumah anda seperti kabinet dapur, rak bacaan dan almari pakaian jika sememangnya hal sebegitu menjadi masalah di rumah anda.
 
Petua menggunakan daun pandan
sebagai bahan untuk menjauhkan lipas ni saya jumpa dalam majalah Mingguan Wanita semasa membaca koleksi Mingguan Wanita yang telah dijilidkan di sebuah perpustakaan.

Sumber : GOOGLE

Setelah dicuba, alhamdulillah nampaknya berkesan . Yes !
 
Sebelum ini ada gunakan ubat gegat serta bahan semburan racun serangga tapi hilangnya sekejap saja. Lepas tu depa mai balik .. Yang buat sakit hati tu bila tengok baju kesayangan yang jarang-jarang dipakai tiba-tiba dah berlubang sana-sini kena gerit dengan lipas. Lagi naik angin kalau baju yang jadi mangsa geritan tu adalah baju sutera yang mahal-mahal. Mak oiiih ... hangin satu badan Joyah oi.
 
Cara guna daun pandan ni mudah saja ye kawan-kawan. Just simpulkan then koyak sikit pada hujungnya lalu letak le kat mana-mana bahagian dalam lemari tu. Buatlah 2,3 simpulan lagi bagus. Nanti bila dah kering tukar jer dengan simpulan daun pandan yang baru. Mudah dan jimat. Bau harum pula tu ... insyaallah berkesan. Cuba le ye ...

No comments:

Post a Comment